Doe niet zo moeilijk!

Taskforce Complexiteitsreductie. Gelukkig ben ik daar niet voor gevraagd. Daar ben ik veel te simpel voor.

Taal zegt veel over wat je te bieden hebt. Zo verwacht ik persoonlijk niet dat een clubje dat Taskforce Complexiteitsreductie heet, de zaken echt heel veel simpeler gaat maken. Maar hij bestaat echt, google maar eens.

Hou het simpel

Daar kun je als ondernemer meteen wat van leren. Hou het simpel. Je mogelijke klant is niet geïnteresseerd in dure of academische namen. En zeker niet in vaktaal. Hij is geïnteresseerd in wat je hem te bieden hebt. Het enige wat hij wil weten is:

  • Kun jij zijn probleem oplossen?
  • Hoe zeker is het dat zijn probleem door jou opgelost wordt?
  • Hoe snel kun je zijn probleem oplossen?
  • Blijft dat probleem daarna voor altijd of lange tijd weg?

Dat is het enige!

Simpele boodschap

Je boodschap naar je mogelijke klant is dan ook een simpele boodschap. Niet moeilijk, niet ingewikkeld, maar simpel. In zijn eigen woorden. Dus praat vaak en veel met hem, zodat je zijn taal goed leert kennen. Simpel ondernemen begint met simpel taalgebruik.

Waar kun jij je taal nog versimpelen?